ΕΟΠΥΥ: Τεχνολογικές βελτιώσεις και εκμοντερνισμός

Σε «τροχιά» εκσυγχρονισμού βρίσκεται ο ΕΟΠΥΥ χάρη στις νέες τεχνολογικές παρεμβάσεις που προστίθενται στις ήδη σημαντικές αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί το τελευταίο διάστημα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων εν μέσω της πανδημίας του COVID-19.

Με δεδομένη την απήχησή τους αναμένεται η επέκτασή τους, ενώ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή νέες παρεμβάσεις. Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Βασίλης Πλαγιανάκος  επεσήμανε ότι «όλες οι τεχνολογικές παρεμβάσεις στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ γίνονται με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που παραλαμβάνουν τα ΦΥΚ από τα φαρμακεία του Οργανισμού».

Ραντεβού

Ενδεικτικό είναι ότι το σύστημα των ραντεβού για την παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) θα επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερα φαρμακεία, πέρα του κεντρικού φαρμακείου του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι. Σε  επόμενο στάδιο θα προστεθούν περισσότερες κατηγορίες φαρμάκων, εκτός της σκλήρυνσης κατά πλάκας. Ήδη εκατοντάδες ασφαλισμένοι παραλαμβάνουν τα φάρμακά τους συγκεκριμένη ώρα χωρίς καθυστερήσεις.

Στο πλαίσιο της διάθεσης ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία, διανέμονται ογκολογικά φάρμακα και φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την θεραπεία της σκλήρυνσης κατά πλάκας, για τα οποία δεν απαιτείται προέγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Σ.Η.Π.). Πρόκειται για 36 σκευάσματα που αντιστοιχούν σε 85 κωδικούς ΕΟΦ. Ήδη έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 2.500 ασφαλισμένοι και έχουν υποβάλλει περισσότερα από 500 αιτήματα για παραλαβές ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία.

Ηλεκτρονικός Φάκελος

Με το σύστημα του Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασφάλισης Υγείας, κάθε ασφαλισμένος μπορεί να έχει πρόσβαση στο ιστορικό των παροχών υγείας που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ, αλλά και να ελέγχει ανά πάσα στιγμή ποιες εξετάσεις και φάρμακα που έχουν συνταγογραφηθεί στο ΑΜΚΑ του αναγνωρίζοντας τυχόν λάθη ή απάτες.

Χρόνος αναμονής

Σύντομα θα είναι έτοιμο το έργο που δίνει την δυνατότητα στους ασφαλισμένους να προμηθεύονται αριθμό προτεραιότητας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ με χρήση του Η/Υ ή του κινητού τηλεφώνου τους. Έτσι θα γνωρίζουν τον μέσο χρόνο αναμονής πριν φτάσουν στο φαρμακείο. Το έργο θα αρχίσει σύντομα στα 12 μεγαλύτερα φαρμακεία του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα.

Ειδική αγωγή

Ακόμη θα επεκταθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικών υποβολών για εκτελέσεις ηλεκτρονικών γνωματεύσεων ειδικής αγωγής από πιστοποιημένους (μη συμβεβλημένους) θεραπευτές, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Οργανισμού (eΔΑΠΥ Ανοικτής Περίθαλψης) με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση των ατομικών αιτημάτων των ασφαλισμένων και της αναμονής τους για εξυπηρέτηση στα σημεία του Οργανισμού. Ως εκ τούτου, οι ασφαλισμένοι δεν υποχρεούνται να καταβάλουν χρήματα στους θεραπευτές και στη συνέχεια να αποζημιωθούν από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..

Ατομικά αιτήματα

Ηλεκτρονικά θα υποβάλλονται τα ατομικά αιτήματα κατόπιν συνεργασίας του οργανισμού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την ελαχιστοποίηση της επισκεψιμότητας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και την γρηγορότερη αποζημίωση των ασφαλισμένων.

Άυλη συνταγογράφηση

Η άυλη συνταγογράφηση θα συνεχίσει να ισχύει για την διευκόλυνση όλων, ώστε οι ασθενείς με ένα μήνυμα να μπορούν να παίρνουν εύκολα τα φάρμακά τους. Πρόκειται για μία εφαρμογή όπου έχουν εγγραφεί ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι.

Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ

Μετά την μετεγκατάσταση του Φαρμακείου στο Γκύζη, στη Λ. Αλεξάνδρας, ακριβώς δίπλα στο σταθμό του μετρό, θα λειτουργήσει και δεύτερο φαρμακείο στο ίδιο κτήριο,  για να εξυπηρετήσει τους ασφαλισμένους κυρίως από το Φαρμακείο στην λεωφόρο Αλεξάνδρας 119 το οποίο έκλεισε, μετά την απόφαση για 24ωρη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Αλεξάνδρας ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης περιστατικών  της νόσου COVID-19.

Επίσης, θα πραγματοποιηθούν έργα και επεκτάσεις και σε άλλα φαρμακεία, όπως είναι οι νέες αίθουσες αναμονής με κλιματισμό και αριθμούς προτεραιότητας στην Ομόνοια, η δυνατότητα ραντεβού σε περισσότερα φαρμακεία, η επέκταση του φαρμακείου στην Καλλιθέα. Ακόμη, έχει γίνει διαγωνισμός για νέο κτήριο που θα στεγάσει το φαρμακείο της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη.

Πηγή